Fremantle verkend en Rottnest Island gefietst

6 februari 2020 - Fremantle, Australië

gisteren waren we nog te brak van de jetlag en zijn we na een zwembad verblijf 's-middags gewandeld (met 30 graden plus) naar Fremantle (of Freo volgens de locals). Een voorstad van Perth aan de Swan rivier (de rivier heeft de vorm van een zwanenhals). we hebben zelfs een strandje gevonden waar ze parasols en ligbedden hadden (is een zeldzaam iets bij die Aussies). uiteindelijk door Market street gelopen waar we een leuk restaurant zagen waar we 's-avonds ook heerlijk buiten hebben gegeten. Met de bus terug (ik weet het, we worden nog fans van het OV).

Vanmorgen na een eerste goede nachtrust, vroeg opgestaan, ontbeten bij TheLeftBank en met de shuttle van het hotel naar de B shed terminal van Rottnest Express. Met de ferry in een half uurtje naar het eiland, al waar we op de fiets een groot deel van dit hele mooie eiland hebben verkend. Het was een stuk minder warm, mede door een aangenaam windje. Wel een heel commerciele bedoening op dit eiland. Door de vele heuvels op het eiland, was fietsen best pittig. Er staat een heuse vuurtoren, een kanon (overblijfsel van WO II), er zijn mooie strandjes waar je kunt snorkelen en na een ochtendje fietsen waren we wel toe aan een versnapering. Ondanks dat er veel mensen op het eiland verblijven, merkte je er weinig van. zelfs geen last van Chinezen.

We zijn nu net terug bij het zwembad en worden vanavond opgehaald door een taxi, omdat we met Qantas om 23.00 uur naar Sydney vliegen (circa 4 uur en 3 uur tijdsverschil erbij). Dan hebben we 2,5 uur transfer tijd om naar de internationale terminal te geraken, waar we met Emirates (weer een A380) naar Christchurch (zuider eiland) vliegen (circa 3 uur vliegen en 2 uur tijdsverschil erbij). dit is de laatste vlucht met een stop over.

1. Nicole:
    6 februari 2020
    Ziet er prachtig uit daar!
  2. Hans Machteld:
    6 februari 2020
    Gelukkig vliegen jullie niet zoveel
    En je weet als er Chinezen mee willen
    vliegen wegsturen
    Geniet lekker