Onderweg naar Queenstown

13 februari 2020 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

allereerst wat vragen van volgers behandelen. De naam Doubtful sound komt van Captain James Cook die in 1770 tijdens zijn reis naar NZ betwijfelde of hij de smalle ingang van de baai veilig kon in en uitvaren. Dezelfde Cook had ook al de Glasshouse mountains in Australie een naam gegeven. En ja we komen Tesla's tegen (maar een enkeling) en ja er zijn oplaadpunten. We hebben een Tesla supercharger bij Omarama gespot.

Vandaag een korte rit van 3 uur inclusief koffiestop en vertraging door wegwerkzaamheden. Het weer heeft ook hier de afgelopen maanden huisgehouden (volgens een Nederlandse werknemer die we in ons hotel in Queenstown bij het inchecken al tegenkwamen) en de kiwi's zijn continue bezig de wegen weer begaanbaar te maken. We zitten werkelijk in een fantastisch hotel met balkon en uitzicht op Lake Wakatipu. We hebben net een wandeling van 2,5 km achter de rug naar het centrum met een lunch. Queenstown is een leuke stad met een bergketen genaamd The Remarkables op de achtergrond. Het is de avonturenhoofdstad van NZ met in de winter skipistes. Je kunt hier zo'n beetje alle sporten beoefenen tot aan bungee jumping toe. Morgen gaan we met de gondola de berg op, varen op het meer of mountainbiken langs het meer.

1. Cock Mobiel:
    13 februari 2020
    Leuk om dit allemaal te lezen,nog veel reisplezier