tips na vier weken verblijf in Nieuw Zeeland

6 maart 2020 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

het is een heel eind vliegen, maar meer dan de moeite waard. volgende keer zou ik via Los Angeles vliegen en dan door naar Auckland. Maar dan moet KLM wel meehelpen. 4 weken is wel het minimum, als je zowel het Noorder als Zuider eiland wil bezoeken. De twee eilanden zijn echt verschillend qua natuur. Wil je niet teveel km's maken dan zou je ook de trein of het vliegtuig kunnen pakken, om grotere reisafstanden te overbruggen. We hebben over het algemeen drie nachten op een plaats gespendeerd, omdat eenmaal vier nachten toch wel wat lang was. Net als in Australie, zijn Nieuw Zeelanders geen echte strand mensen, met een bedje en parasol. Ook zwembaden zijn er niet in overvloed. Je zou ook een strandvakantie op een Fiji eiland er aan vast kunnen plakken.

De temperatuurverschillen zijn groot. Op het Zuider eiland hadden we plekken waar het 's-nachts best koud was, terwijl het overdag rond 20 graden was. De zon is vrij intensief, dus veel smeren is noodzakelijk. Op het Zuider eiland hadden we vooraf al de nodige excursies geboekt en op het Noorder eiland niet. En eigenlijk is de ervaring om het niet te doen om zodoende flexibeler te zijn. Je kunt alles ter plekke boeken.

Fietsen zijn overal wel te huur, maar op veel plekken is het te heuvelachtig en soms moet je op de rijbaan fietsen, waar auto's langs je heen razen. De lodges waar we verbleven waren met een enkele uitzondering heel mooi. De verschillen zijn best groot. We hadden vantevoren aan Travelessence aangegeven dat we niet afgelegen wilden zitten, en daar hebben ze zich prima aan gehouden.

1. Cock Mobiel:
    6 maart 2020
    Was heel mooi jullie reisverhalen te lezen Goede terugreis En tot snel
  2. Hans Kops:
    6 maart 2020
    Juliette en ik hebben er ook van genoten en een heel goede impressie gekregen. Dank daarvoor en een veilige thuisreis straks
  3. Coby Walraven:
    6 maart 2020
    Wat een belevenis zo met elkaar en heel leuk jullie reisverhalen te lezen.
  4. Annemieke:
    Hallo Arno en Sybilla.
    Ik keek naar een nieuw verhaal uit en las het vervolgens met interesse. Heb zelf veel familie in NZ . Broer en zus van mijn vader emigreerden in 1953. Daar is de fam uitgegroeid. Ik denk dat een bezoek de moeite waard is en een goed beeld kreeg ik van jullie. Dank je wel. Goede reis naar huis. Jeroen en ik zitten nu op La Palma om te wandelen/ hiken ed. Groetjes Annemieke
  5. Yvonne en Wim:
    6 maart 2020
    Geweldig om jullie reisverhalen te lezen en de foto’s te bekijken!
    We hebben ervan genoten.
    Groetjes Yvonne en Wim
  6. Loraine & Guus:
    6 maart 2020
    Vonden jullie verslagen interessant en onderhoudend. Beetje meegereisd. Dank daar voor.
    Goede terugreis naar doorweekt landje.
  7. Trudie Paauw:
    6 maart 2020
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Leuk dat jullie dit hebben gedeeld met ons.
  8. Ina voordouw:
    8 maart 2020
    Wat gaat het hard zit erbij op . Vond het leuk wat jullie allemaal beleefde.