Verslag van de reis naar Perth en eerste indrukken

4 februari 2020 - Fremantle, Australië

De heenreis naar Perth nam zo'n 24 uur in beslag. We werden thuis door de taxi opgepikt om 12.30 uur op zondag en het eerste deel van de vlucht ging naar Dubai International airport. Vliegtijd circa 6 uur. Aankomst rond 12 uur 's-nachts door 3 uur tijdsverschil. Na landing moesten we door bagage check heen en vervolgens een behoorlijk eind lopen naar de gate voor Perth. En dan te bedenken dat ze aan de andere kant van de stad nog een veel groter vliegveld aan het bouwen zijn. Moeten we nog niet aan denken.

De vlucht naar Perth was circa 10 uur en na best redelijk te hebben geslapen en de film over Churchill's eerste dagen als minister president te hebben bekeken, kwamen we vijf uur in de middag aan met nog eens vier uur tijdsverschil. Door de douane heen ging weer soepeltjes (thuis al via internet de visa geregeld), maar we moesten wel tijdje wachten voor we onze koffers hadden. Wat wil je met een bijna volle A380. Vervolgens met de taxi (Poolse chauffeur die via UK in Perth was beland) via een mooie route naar ons hotel, waar we rond 7 uur 's-avonds aan kwamen. Alleraardigst klein hotel met ruime kamer. Na de douche buiten gegeten (dik 30 graden nog). Ondanks een enkele kakkerlak smakelijk gegeten. Moet je weer even aan wennen.

Vannacht beetje rot geslapen door jetlag. Redelijke tijd opgestaan en naar TheLeftBank gelopen voor ontbijt buiten op terras, met uitzicht op de rivier. Vervolgens bij zwembad gesetteld (vanwege 42 graden en weinig wind) tot een uur of 4. Daarna zijn we met de bus (voor de deur) en de trein van Fremantle naar Perth gegaan. De winkels sloten op dat moment al en aangezien we honger hadden, zijn we naar een Italiaans restaurant Amano gegaan en hebben daar heerlijk buiten op terras Fish & chips verorberd. Met de eerste Sauvignon blanc uit Marlborough NZ. Via de trein en bus weer terug in hotel. En we voelen ons al veel minder brak dan gisteren. Morgen gaan we of met de boot de rivier Swan op naar Perth of met de ferry naar Rottnest Island. Morgen laad ik de foto's erbij.

1. Trudie Paauw:
    4 februari 2020
    Wat gaaf! En leuk dat ik jullie zo kan volgen. Heel veel plezier en lekker genieten. Dan geniet ik met jullie mee
  2. Loraine & Guus:
    4 februari 2020
    Ondanks dat we jaloers zijn, gaan we jullie nauwlettend volgen. En af en toe op de kaart kijken waar jullie zitten/lopen/liggen.
  3. Coby Walraven:
    4 februari 2020
    Heerlijk gaan genieten nu.
  4. Annemieke:
    4 februari 2020
    Kijk uit naar de foto's en de verhalen, lekker vlot geschreven hoor.
  5. Marleen Marijt-Louwrier:
    4 februari 2020
    Nogmaals een hele fijne vakantie! Gaaf dat we op deze manier een beetje mee mogen genieten .
  6. Cock Mobiel:
    4 februari 2020
    Leuk te lezen, veel reisplezier!
  7. Juliette:
    5 februari 2020
    Helemaal leuk! Veel plezier 😘
  8. Jan Maarten:
    6 februari 2020
    Ziet er top uit. Geniet ervan
  9. Corrie:
    7 februari 2020
    Ben weer helemaal bij ,leuk om het weer allemaal te volgen .
    Geniet er van ,lieve groeten 🥰corrie