verslag naar en van Tairua in Coromandel forest

3 maart 2020 - Tairua, Nieuw-Zeeland

de reis van Taupo naar Tairua was redelijk vlak al zat het venijn in de staart. Tairua is een gehucht aan de oostkust van het Coromandel schiereiland, aan de oceaan. Coromandel is een bos dat 100 km lang is. Aangezien alle wegen veel stijgen en dalen bevatten, gaan we geen lange stukken rijden. De eerste dag zijn we naar Hahei gereden waar we een hike hebben gedaan naar Cathedral Cove. totaal 1 uur en 1 kwartier berg op en af naar het strand. waren behoorlijk veel mensen op dit pad. wel spectaculair uitzicht op een rotsformatie aan zee. was die dag best warm, 24 graden. op de terugweg nog even langs Hot water Beach gereden, maar omdat het hoog water was, konden we niet onze eigen warmwaterbron graven (met het schepje dat we uit de Lodge hadden meegekregen). Op de terugweg kwamen we een wandelende koe op de weg tegen.

de volgende dag hadden we geen zon, en maar 21 graden. toen zijn we naar Whangamata gereden en hebben we een lange strandwandeling gedaan. en veel schelpen geraapt. Whangamata is een wat groter dorp, met meer keus aan winkels en restaurants. Vandaag, dinsdag, zijn we naar Pauanui gereden, waar we de Mount Pauanui Summit walkway hebben gehiked, 378 meter berg op en af, met weer 24 graden en zon. iets meer dan een uur beweegtijd maar 2,5 uur inclusief rust en fotomoment op de berg. was pittig maar zeer de moeite waard. Pauanui is een stadje waar veel mensen uit Auckland een tweede huis hebben. Het zag er behoorlijk verlaten uit. Wel mooi onderhouden.

De eerste twee dagen waren er nog andere gasten in de Lodge, een Duits stel. Hij was net gepensioneerd na zijn CFO schap bij een groot Duits autoconcern. Ook hier is het de gewoonte om 's-avonds een wijntje/watertje te drinken met de Lodge eigenaren. dit keer met muziek van (ba)Nana Mouskouri. De volgende avond was Louis Armstrong aan de beurt. we doen maar of we het leuk vinden. De kamer in de Lodge is niet heel erg groot, maar we hebben een redelijk groot terras en zwembad voor de deur (alhoewel ik er tot mijn enkels in sta). het uitzicht over de oceaan en Slipper Islands is geweldig. De naam Slipper Islands komt ook weer van Captain Cook af. En wij komen ook niet van die man af.

Morgen vertrekken we vroeg naar Auckland, al weer onze laatste bestemming in NZ. Daar zitten we in een hotel in het centrum. Hooguit twee uur rijden.

1. Loraine & Guus:
    3 maart 2020
    Blijft leuk en interessant jullie te volgen; ook via Google Maps.
    Nogmaals, jullie vallen niet stil. Waarom zullen jullie, kan thuis wel weer.
  2. Ina voordouw:
    5 maart 2020
    Hele actieve vakantie maar heel mooi. Maar leuk om jullie zo te volgen