Verslag van activiteiten in Queenstown

15 februari 2020 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

we hebben de eerste volle dag in Queenstown al lopend de stad verkend. Vanaf het hotel een kilometer of 4 langs het meer. Queenstown is alleen maar gericht op mensen die willen bungee jumpen, Sky diven, Mountain biken. de eerste twee zijn wij niet zo van. heel divers volk loopt er. we zijn ook met de gondola zo'n 600 meter omhoog gegaan, al waar je een fantastisch uitzicht over de stad, de bergen en het meer hebt. 's-avonds gedineerd in het hotel. vroeg besproken omdat met Valentijn je het risico loopt dat je in een hopeloze tent belandt, zoals twee jaar terug in Australie. Vandaag hebben we de Mountain bikes (en helmen) van het hotel geleend en zijn we de andere kant van het meer opgefietst richting Arrowtown. dat was op de heenweg best een uitdaging. steile heuvels die fietsend niet te doen waren. al met al in een mooie omgeving, ook langs Millbrook resort met kapitale huizen en een mooie golfbaan. Broodje genuttigd in Arrowtown, dat behoorlijk toeristisch is.

De terugweg hebben we een alternatieve route genomen, die minder heuvelachtig was, langs Lake Hayes. Je fietst dan langs de Kawarau rivier, de Shotover rivier en de Frankton Arm rivier. Al met al 52 km gefietst, in 3 uur en drie kwartier. Beide dagen was het toch wel een graad of 24 en zon, dus we waren het wel zat. de koffie in het hotel smaakte goed. Vanavond gaan we in Queenstown eten in een visrestaurant, met wederom uitzicht op het meer. Morgen gaan we naar onze volgende locatie toe, de Franz Josef gletsjer. een autorit van 350 km (5-7 uur), door het Mount Aspiring National Park (waar net een toeriste dood is gevonden), langs Lake Hawea en de kust. volgens het weerbericht kunnen we regen verwachten. De vraag is dus of we met de helikopter de gletsjer op kunnen.

1. Corrie:
    16 februari 2020
    Goedemorgen ,er zijn al 14 dagen om .
    Gaat veel te snel dus geniet er van .
    Lieve groet corrie .
  2. Trudie Paauw:
    17 februari 2020
    Dat wordt spannend!
  3. Loraine & Guus:
    17 februari 2020
    Jullie zijn wel heel actief en interessant bezig. Geen lui daggie ingepland (zegt een oudere neef). Leuk om op Google Maps de verschillende plaatsen te zien. We blijven nog steeds volgen.