Verslag van bezoek aan familie Koene in Melbourne

9 maart 2020 - Melbourne, Australië

We hebben het beste 5 sterren hotel voor het laatst bewaard. Annette en Pieter wonen nu sinds meer dan een jaar in Melbourne en hadden een heel programma voor ons uitgestippeld. Wij waren 2 jaar geleden wel in Melbourne geweest, tijdens onze Australie trip, maar we hebben nu een heel andere stad waargenomen. Op vrijdagmiddag werden we door een chauffeur van het vliegveld opgepikt en bij hen thuis afgeleverd in Brighton. Fantastisch groot huis, meerdere verdiepingen, lift, zwembad, TV kamer. Wel uit te houden zeg maar. We zijn het afgelopen weekend compleet in de watten gelegd en hadden de master bedroom.

Vrijdagavond gezellig bijgepraat (dat is eigenlijk pas gestopt toen we weggingen). Het was een lang weekend vrij voor de Aussies. Zaterdag hebben ze ons meegenomen naar Melbourne, met de trein naar het centrum, korte rondleiding op het zeer mooie PwC kantoor, lunchen in de botanische tuinen, bezichtiging oorlogsmonument, en in de middag naar de winkelstraten. 's-Avonds heerlijk gedineerd in een restaurant met uitzicht op Port Phillip.

De volgende dag werden we thuis opgepikt en zijn we naar Mornington Peninsula gereden, waar Pieter en ik wine tasting hebben gedaan in Port Phillip Estate. een fabelachtig mooie winery, met een nog beter restaurant en mooie wijnen. Daarna zijn we nog de beeldentuin gaan bezoeken bij een andere winery. Daar was het jammer genoeg harder gaan waaien. Daarna met de taxi weer terug naar Brighton.

Vandaag zijn we met Pieter en Nienke (de jongste dochter) naar Melbourne gereden, omdat volgende week hier de GP formule 1 wordt gehouden. We hebben nog even stapvoets op het circuit gereden. Ze zijn al tijdje bezig om alles op te bouwen en dat ziet er imposant uit. Helaas geen glimp van Max. Bij terugkeer in Brighton zijn we weer met Annette gaan lunchen in de winkelstraat van Brighton. Je weet niet wat je ziet aan dure auto's. En plastische chirurgie. Eind van de middag koffers gepakt en nog gezellig met de dochters, Sarah en Nienke gesproken.

Fantastisch om te zien hoe anders je hier leeft. Alles moet met de auto (of trein naar kantoor). En de twee dochters hebben best een druk programma met school en sporten. Wij hebben enorm genoten en zitten nu op het vliegveld voor de 14 uur lange trip naar Dubai. Zondag vliegen we naar huis.

1. Isabella van der Giessen:
    9 maart 2020
    Klinkt super gezellig! Fijn dat Pieter en familie zo goed geland zijn daar. Nog andere PwCers gezien? En waar zijn de foto’s? 🤣🤣
    Veel plezier bij de afronding van jullie reis en bedankt voor jullie reisverslag. Ik heb ervan genoten. Koffietje doen als jullie weer terug zijn? Isabel
  2. Corrie:
    9 maart 2020
    O,je nu gaat het toch weer snel ,nog even naar het strand van Dubai uitrusten .bedankt voor het mee reizen .
    En goede reis terug .groetjes corrie
  3. Loraine & Guus:
    9 maart 2020
    Zo zo, dat is nogal wat in 2 dagen. Een vakantietje op zich.
    Goede terugreis.
    Bedankt voor de mooie verslagen. We hebben er van genoten.
  4. Ina voordouw:
    Heel wat in een weekendje. En wat gaat het snel. Veel plezier in Dubai
  5. Annette:
    11 maart 2020
    Het was super gezellig dat jullie bij ons zijn geweest! Geniet van Dubai en als we weer eens in Nl zijn melden we ons zeker.
    Lieve groet, Pieter en Annette
  6. Sascha:
    12 maart 2020
    Wat gaat dat snel,maar we hebben heerlijk meegenoten van jullie prachtige reis en nu nog lekker uitrusten in dubai ,veel plezier nog en een veilige thuisreis en dan doen we snel een koffietje ,groetjes sas