Over de Ozzies

1 maart 2018 - Brisbane, Australië

na 4 weken verblijf in dit land vallen een aantal dingen op. De inwoners zijn trots op hun land, heel erg begaan met de natuur. Wij zouden een spin of zo doodtrappen, maar zij rapen hem op en bringen het naar buiten. In de grote steden is het over het algemeen heel schoon op straat. Eigenlijk behalve Melbourne gold dat voor de grote steden. Ze barbecuen echt overal. Er staan ook in de parken openbare electrische barbecues die ook schoon worden gehouden. Er bestaat wel afgunst tussen Melbourne/Sydney enerzijds en Brisbane anderzijds. Ze zijn beleefd en vriendelijk. Cricket en rugby zijn de sporten; die velden kom je echt overal tegen. Er zijn een aantal zaken in het land niet goed geregeld; zoals distributie van goederen en voedsel. Personeel in restaurants en winkels zijn heel behulpzaam. Dat zullen we missen. Dat geldt natuurlijk niet voor slagerij Voordouw en van der Vooren. Politici worden niet echt gewaardeerd. De afgelopen weken was er veel media aandacht rondom het aftreden van de vice premier die een kind had verwekt bij een personeelslid terwijl hij de family values predikte. Toen ik vandaag aan de gids vroeg wat hij vond dat hun premier nu bij Trump was, kreeg ik als antwoord: we try to keep him there. Wat ook opvalt is dat er overdags heel veel wordt gejogt, ondanks de warmte.

1. Lydia:
    1 maart 2018
    Hallo Arno en Sybilla, wanneer gaat het in boekvorm uitgegeven worden! Jullie zijn echt een visitekaartje voor Australië , straks mogen jullie nog Floortje op reis vervangen. Heel veel plezier in de warmte.
  2. Loraine & Guus:
    1 maart 2018
    We worden hier wel een beetje warm van jullie medeleven met ons vanuit het warme Brisbane. Scheelt toch een paar graadjes; een hemd kan uit bij het schaatsen.
    Nog steeds leuke reisverhalen; lees ze met plezier. Blijf genieten, doen wij het hier ook een beetje (kouder).