Hete temperaturen in mooie stad Brisbane

1 maart 2018 - Brisbane, Australië

gisteren na circa 2 uur rijden op Gladstone airport aangekomen. Zoals Zestienhoven maar dan kleiner. Je loopt naar het vliegtuig toe. Een Fokker 70 met straalmotoren. 40 minuten vliegen naar Brisbane, waar als je aankomt bij de bagageband je bagage al komt aanrollen. Schiphol heeft een belang in dit vliegveld, maar waarom nemen ze de efficientie van de bagage niet over. Vraag ik me zo maar af. Het was gisteren al vrij warm, dus we zijn na de lunch maar bij het zwembad gaan liggen. Een mooi 50 meter bad erbij. Gisterenavond de stad een beetje lopend verkend. En gedineerd bij een Italiaan, waar we allebei genoten hebben van de krablasagna. vanmorgen bijtijds op voor een mountainbike toer onder leiding van een gids. Circa 3,5 uur langs de Brisbane rivier gefietst met nog een nieuw zeelandse dame erbij. Mooie foto’s gemaakt en veel geleerd van de stad. Onder andere de overstromingen die ze hier hebben meegemaakt in 1893, 1974 en 2011. Enige nadeel vandaag was de hitte. 36 graden. Dus na de lunch wederom naar het zwembad. Maar we leven echt met de achterblijvers mee in Nederland.