Hiken en mountainbiken

10 februari 2020 - Lake Pukaki, Nieuw-Zeeland

Gisteren zijn we gaan hiken in het Mount Cook National Park. ligt op circa 3 kwartier rijden van onze Lodge. we hebben twee trails gelopen, naar de Tasman gletsjer en de Hooker Valley  track. de eerste was maar 3,7 km, 100 meter hoogteverschil en bij de gletsjer aangekomen, bleek dat in 30 jaar tijd de sneeuw grotendeels is weggesmolten. de tweede was circa 10 km, 200 meter hoogteverschil en kwam uit bij een meer waar nog ijsrotsen in dreven. om er te komen moest je drie hangbruggen over (heen en terug), wat ondanks mijn hoogtevrees toch redelijk te doen was. al met al 3 uur gewandeld. temperatuur was prima circa 22 graden. 's-avonds weer heerlijk gedineerd, met uitstekende NZ wijnen. voor het eerst hebben we in 1 keer doorgeslapen.

Vandaag zijn we gaan mountainbiken rond het meer, met fietsen van de Lodge. Lake Pukaki. Redelijk heuvelachtig, met afwisselend asfalt en paden rond het meer. was in het begin even wennen omdat we in NL op racefietsen rijden. Bijna 37 km, met 378 meter hoogteverschil. temperatuur is inmiddels opgelopen naar 28 graden en felle zon. Je komt onderweg de nodige kampeerders tegen en fietsers op een e-bike. Onderweg geluncht met sandwich van de Lodge. daarna zijn we nog even met de auto naar Twizel gereden, met name om te tanken voor de reisdag van morgen. we hebben circa 4 uur en 350 km voor de boeg naar Te Anau. Twizel stelt niet heel voor, maar wel een ijsje gescoord.

Het landschap hier laat zich lastig beschrijven, maar is overweldigend (fraai komt ook in de buurt). de meren zijn blauw, de bergen afwisselend witbesneeuwd en bruin/zwart. Morgen gaan we naar de fjorden aan de Zuidwest kant van het zuider eiland en daar zal het landschap weer anders zijn. we kijken er nu al naar uit.

1. Aernout & Daniëlle Lindner:
    11 februari 2020
    Dit is toch wel een heel gaaf gedeelte van jullie reis. Wat een belevenis en wat een mooie gebieden.
  2. Sascha:
    11 februari 2020
    Helloooo ik kan het nu ook zien , wat gaaffff en wat ziet het er prachtig uit , wat een natuur, geniet ervan , wat een ervaring groetjes Sas 😘😘
  3. Trudie Paauw:
    12 februari 2020
    Wow wat een prachtige foto's. En wat zijn jullie goed bezig!