Regen

21 februari 2018 - Glass House Mountains, Australië

na een snelle hap gisterenavond in een lokaal hotel zijn we vroeg naar bed gegaan en hebben we zo'n elf uur geslapen. niet wakker geworden van de vogels hier. vervolgens ontbeten bij het cafe om de hoek met een top uitzicht op een van de bergen hier. maar het was vooral regen vandaag. we hebben de auto gepakt en zijn naar Maleny (lieflijk plaatsje maar met regen een dooie boel) en Montville gereden. enorme mooie vergezichten maar ook veel mist. ook nog bezoek gebracht aan Lake Baroon en de dam aldaar. tussen de bergen een mooi vergezicht. daarna geluncht in Landsborough en toen het droog was hebben we een plek gevonden om de Glass house mountains te fotograferen. dit is een groep van 10 vulkanen die 20 miljoen jaar geleden zijn ontstaan. Kapitein Cook gaf ze in 1770 deze naam omdat ze hem deden denken aan de glasovens in zijn Yorkshire. vanavond eten we thuis in ons werkelijk fantastische appartement. morgen gaan we op pad naar Noosa en hoop ik nog even een foto te kunnen maken van de kangoeroes die om ons appartement lopen want die zijn vandaag ondergedoken voor de regen. we gaan proberen nog een trip naar Fraser Island te boeken dat op de werelderfgoedlijst staat.

1. Cock Mobiel:
    21 februari 2018
    Heerlijk genieten zo samen En genoeg te zien 👍
  2. Loraine & Guus:
    21 februari 2018
    Van de laatste drie reisverhalen heb ik alle genoemde plekken 'ns bekeken op Street View. Niet te misselijk zeg. Het blijft allemaal prachtig en indrukwekkend. Zelfs de foto van jullie vieren (S+A+L+D) is interessant door de "witte knietjes". Ook even naar jullie volgende bestemming gekeken: Fraser Island. Ga genieten in dit paradijsje.