Bezoek aan Great Barrier Reef

27 februari 2018 - Seventeen Seventy, Australië

gisteren vroeg op om met een boot het rif op te gaan. Helaas moesten we een kwartiertje wachten om van het park af te komen, omdat er een boom was omgewaaid die in stukken moest worden gezaagd. Daarna waren we vrij vlot bij de boot. Met nog zo’n 30 andere toeristen uit Frankrijk, NL, USA etc. De boottocht naar het rif was zwaar. Zowel Siep als ik werden zeeziek. Naast vele anderen op de boot. Finding Dory  op tv mocht niet baten. Na 2 uur reistijd kwamen bij het rif aan en omdat wij in groep 2 zaten, mochten wij eerst gaan snorkelen. Mooi rif met veel vissen. Helaas geen schildpad gezien. Daarna geluncht. En toen met glasbodem boot naar Lady Musgrave eiland. Waar we een rondleiding kregen door gids Marcus. Veel mooie bomen en vogels gezien. Naast nesten van schildpadden. Helaas geen haaien gespot. Toen weer 2 uur terug met de boot, maar omdat we pilletjes hadden gekregen van een van de crew zijn we niet meer ziek geworden. Op de terugweg naar ons appartement pizza’s meegenomen en daarna vroeg naar bed. Vandaag gerelaxed, lekker ontbijt bij garden cafe, nog even bij het zwembad gehangen en straks uit eten in een lokaal restaurant in Agnes Water. Morgen weer vroeg op voor een 2 uur autorit naar Gladstone airport vanwaar we in een uurtje terugvliegen naar Brisbane.

1. Ina voordouw:
    27 februari 2018
    Ojee t kwam gelukkig goed met een pilletje. Maar jullie maken wel mooie dingen mee liefs uit een koud voorhout
  2. Yvonne en Wim:
    28 februari 2018
    Leuk om te lezen. Groetjes van ons.