Sydney is een wereldstad

19 februari 2018 - Sydney, Australië

sinds dat we donderdag in Sydney zijn aangekomen, is de tijd heel snel gegaan. we slapen in een mooi hotel in de trendy wijk Chippendale, het Old Clare hotel. een oude brouwerij die ze geheel hebben verbouwd, maar wel de oude stijl gehandhaafd. die middag hebben we lopend het centrum verkend. alles is hier opgebroken vanwege de aanleg van een lightrail. die avond hebben we op aanraden van het hotel gegeten bij de italiaan aan de overkant.

vrijdag zijn Lot en Dennis uit Singapore komen invliegen. nachtvlucht van 8 uur. 's-middags zijn we naar de haven gelopen en hebben we de fameuze Harbour bridge en het Opera house kunnen aanschouwen. via de Botanic Gardens terug naar het hotel. 's-avonds vroeg naar bed, omdat we de volgende dag om 7.00 uur werden opgepikt door Paul Hartmann met zijn Landrover Discovery die ons naar de Blue Mountains zou gidsen. Onderweg hebben we nog een medepassagier opgepikt. De autorit naar de bergen was circa 2 uur, waar onze eerste stop ons bracht naar een vallei met in de verte de Three Sisters. een rotsformatie die volgens de aboriginallegende door hun vader zijn opgesloten om ze te behoeden voor een bunyip (mythisch dier volgens Wiki). vervolgens zijn we naar de Wentworth Falls gereden en zijn we lopend afgedaald naar de waterval. De klim omhoog was redelijk zwaar maar wel te doen. we hebben daarna geluncht in Leura, een vriendelijk plaatsje. 's-middags zijn we naar de andere canyon gereden en aantal stops gemaakt voor foto's. Onderweg bleek Paul van alles af te weten en ons het nodige te vertellen over het ontstaan van de blue mountains en fauna en flora. de middag hebben we afgesloten met een wine tasting in  een van de vele aldaar. 's-avonds om 6.30 waren we weer terug in het hotel. de volgende dag zijn we gaan zeilen in Sydney Harbour met Colin Madden op zijn Emma Wei schip. dan krijg je pas echt een beeld hoe groot Sydney is en hoe prachtig de huizen zijn aan de waterkant. de foto's zullen dat beeld staven, hopen we. we zaten met een Amerikaans (verlate honeymoon) en een Frans stel (die in Singapore woonden) op de boot. Colin was ongeveer een lopende encyclopedie over wie er allemaal in de duurste huizen woonden aan het water. het was wel een zonnig dagje waardoor Arno redelijk verbrand was in zijn gezicht ondanks smeren en een petje. eind van de middag hebben we nog een taxi genomen naar Bondi Beach, waar de gemiddelde leeftijd een stuk lager ligt. 's-avonds gegeten bij een Libanees. vanmorgen zijn we door de Chinese wijk gelopen en hebben we gewinkeld. Lot en Dennis vertrekken zo terug naar Singapore.

1. Juliette:
    19 februari 2018
    Wat een heerlijke reis maken jullie toch! 😘
  2. Nick Domburg:
    19 februari 2018
    Nemen jullie straks op de weg terug een beetje van dat schitterende weer mee? Wat een super spots! En wij hier maar aanklooien tussen debet en credit ...
  3. Sybilla en Arno Pouw:
    Verschil moet er zijn.
  4. Ina voordouw:
    19 februari 2018
    Wauw gern andere woorden voor. Lekker genieten met z n vieren en prachtig weer.
  5. Corrie:
    19 februari 2018
    Bedankt ook voor d e mooie foto's,ik geniet mee .lieve groeten Corrie x
  6. Anneke:
    Mooiii
  7. Lydia:
    19 februari 2018
    Ik geniet volop mee met jullie, wat een variatie. Alles prachtig omschreven. Heel veel plezier met z,n viertjes, tot de volgende berichtgeving dan maar weer.